Distanční vzdělávání

DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ 6. TÝDEN

MOJE RODINA



VELIKONOCE


HODY, HODY, DOPROVODY,

DEJTE VEJCE MALOVANÝ.

NEDÁTE-LI MALOVANÝ,

DEJTE ASPOŇ BÍLÝ,

SLEPIČKA VÁM SNESE JINÝ.


MILÉ DĚTI, POMALU SE NÁM BLÍŽÍ VELIKONOCE. VÍTE, CO VELIKONOČNÍ SVÁTKY ZNAMENAJÍ? PŘIPOMEŇTE SI SYMBOLY VELIKONOC. POPROSTE RODIČE, AŤ VÁM PUSTÍ TUTO POHÁDKU A DOBŘE POSLOUCHEJTE. DOZVÍTE SE, CO JSOU TO JIDÁŠE A PROČ SE NEMÁTE NA ŠKAREDOU STŘEDU ŠKAREDIT. VÍTE, JAK SE JMENOVAL PEJSEK A DĚTI Z POHÁDKY? BYLA V POHÁDCE I JINÁ ZVÍŘÁTKA? 


PRACOVNÍ LISTY

ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ, GRAFOMOTORIKA

PŘEDMATEMATICKÉ PŘEDSTAVY

ZRAKOVÉ ROZLIŠOVÁNÍ, GRAFOMOTORIKA

GRAFOMOTORIKA


OMALOVÁNKY

VAJÍČKO

ZAJÍČEK

POMLÁZKA


INSPIRACE NA VELIKONOČNÍ TVOŘENÍ



ZVÍŘÁTKA NA DVOREČKU


Tento týden si s rodiči povídej o zvířátkách, která můžete vidět na dvorku, statku nebo farmě. Všechny si je vyjmenuj a nezapomeň pojmenovat mláďátka.  Víš, čím se zvířátka živí a jak se jmenuje jejich obydlí (chlév, kurník, stáj, bouda)? Těmto zvířátkům říkáme, že jsou domácí, nebo hospodářská. Víš, čím jsou zvířátka užitečná a proč se chovají?  Víš, jak se říká člověku, který se o zvířátka stará (hospodář, farmář, chovatel)? Za pomoci rodičů vysvětli význam "hospodářský užitek" (kráva - mléko, maso; slepice, kuře, kachna - vejce, maso, peří; ovce, kozy - mléko srst/vlna; prase, králík - maso, kůň - v dopravě/tažný).


PRACOVNÍ LISTY

MATEMATICKÉ PŘEDSTAVY

MATEMATICKÉ PŘEDSTAVY

PROSTOROVÉ A ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ

ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ A GRAFOMOTORIKA

PRACOVNÍ LIST K PÍSNIČCE KDYŽ JSEM JÁ SLOUŽIL


OMALOVÁNKY

OMALOVÁNKA 1-2

OMALOVÁNKA 3-4


PŘIPOMEŇTE SI JAK SPRÁVNĚ DRŽET TUŽKU

ŘÍKANKY K PROCVIČENÍ PRSTŮ PŘED PSANÍM 


ODKAZ NA PÍSNIČKY PRO RADOST

PTAČÍ TANEC

KUŘÁTKA S DÁDOU

KDYŽ JSEM JÁ SLOUŽIL



JARO


Popros rodiče, ať ti zarecitují tuto BÁSNIČKU a ukazují i pohyb, který je napsaný v závorce, poté se zkus společně s rodiči básničku naučit. Zamysli se, jaké znáš další jarní básničky a písničky. Běž s rodiči na zahrádku, louku nebo do lesa a společně pozorujte jarní přírodu. Nasbírej si kamínky a doma je spočítej, rozděl si je na hromádky a určuj, kde je více a méně kamínků. Nakresli, co jsi v přírodě viděl/a. Povídejte si o tom, jaké svátky slavíme na jaře. Víš v čem je příroda jiná v zimě a na jaře? Znáš roční období?


PRACOVNÍ LISTY

JARNÍ PROCHÁZKA

ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ

PŘEDMATEMATIKÉ PŘEDSTAVY

GRAFOMOTORIKA A ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍI

GRAFOMOTORIKA A PROSTOROVÁ PŘEDSTAVIVOST


OMALOVÁNKY

DĚTI

MOTÝL

BOTA

PTÁČEK



JARO NA ZAHRÁDCE


Tento týden si s rodiči povídej o tom, co vše je potřeba udělat na zahrádce (hrabání listí, rytí půdy...), a co vše můžeme na zahradě vysévat. Vyjmenuj, jaké znáš ovoce a zeleninu.  Na OBRÁZKU pojmenuj zahradní nářadí. Podívej se JAK KLÍČÍ SEMÍNKA, kde je kořen, stonek, listy?


POHÁDKA: Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko


PRACOVNÍ LISTY

ZRAKOVÁ DIFERENCIACE

PŘEDMATEMATIKÉ PŘEDSTAVY

ROZUMOVÉ SCHOPNOSTI


BÁSNIČKA S POHYBEM

Sluníčko už svítí jarně, (kruhy rukama)

sněhulák se brání marně.  (rukama naznačit postavu sněhuláka - ze stoje do dřepu)

Je s ním konec, marná sláva, (krčení rameny)

pod bříškem ho lechtá tráva. (lechtání na bříšku)


OMALOVÁNKY

ZAHRADNÍK

HOLKA

JARO

PŘÍRODA


INSPIRACE A AKTIVITY

KRESLENÍ V KRUPICI/MOUCE

ČIPERKOVÉ - NA ZAHRÁDCE

https://www.predskolaci.cz/

https://www.tvorivedeti.cz/



JARNÍ KVĚTINY




                                                                                 


Vyzkoušej si roli průzkumníka. Vytiskni pracovní list s foťákem šablona fotoaparát, vystřihni a podlep např. kartonem. Vlož ruličku jako objektiv a hurá ven. Zkoumej přírodu a hledej jarní květiny, které nakreslíš do filmového pásu.





PRACOVNÍ LISTY NA TENTO TÝDEN

grafomotorické cvičení 

procvičení zrakové percepce

předmatematické představy


BÁSNIČKA S POHYBEM